22. kesäkuuta 2013

Juhannus tai jotain sellasta



Ei mulla oo oikeestaan mitään sanottavaa. Mun elämässä ei tapahdu mitään. En saanu sitä duunia mistä viimeksi puhuin. Opiskelupaikkaa joutuu venaamaan vielä kolme viikkoa. Mä en osaa elää, tai siltä se ainakin pelottavan usein tuntuu. Lähettelen hakemuksia joka paikkaan, mutta jos ei oo kokemusta kassatyöskentelystä tai asiakaspalvelusta ni bye bye. Enkä oikeen voi muita hommia hakea, kun on se pieni prosentin mahdollisuus, että pääsen opiskelemaan.

On vaan niin tyhjä olo. Täällä mä olen yksiössäni viinapullon kanssa ja kelailen paskaa elämää. Missä vaiheessa kaikki alko mennä väärin. Mutsin kanssa puhuttiin toissa päivänä, ja se ihmetteli kun ei ollut mitään juhannussuunnitelmia. Onks sulla siellä kavereita? Onks sua sentään pyydetty johonkin? Mitä jos tuisit tänne meidän kanssa? Sanoin vaan, että ei varmaan jaksa lähteä mihinkään kauemmas, menee rahaa ja ikkunatki pitäis pestä.

Mä oon nyt asunu täällä melkeen kolme vuotta, mutta eihän mulla ole täällä mitään oikeeta elämää. On kavereita joo, mutta enemmänki just niitä, joita nähdään sillon tällön. Pidetään hauskaa ja juodaan, mutta ei mitään vakavaa. Tai jos jutut joskus meneekin vakavammaks, ni aina löytyy joku kenen kanssa voi ihastella perhosia. En mä pysty mihinkään syvempään ihmissuhteeseen. Pelottaa.

Kaveri pyysi kyllä niiden kanssa juhannusta viettämään, mutta tuntu että se kutsu tuli enemmänki säälistä, kun se tietää, ettei mulla niin hirveästi kavereita täällä oo. Viime juhannuksena taas pääsin mökkiporukkaan yhden muijan pyynnöstä. Se pyyntö tuli siitä syystä, ettei se halunnu olla ainut sinkkunainen siellä. Tai näin mä sen ainakin kelasin.

Haluttais lähteä jonnekin pois. Vähän nyt päätin, että jos ei pääse opiskelemaan niin haen johonkin matkaopaskoulutukseen. Rahatilanteen vuoksi varmaan mun ainut mahdollisuus päästä johonkin kauemmas.

Tuntuu vaan että oon ihan turha. Mulla ei oo mitään merkitystä kellekään tai mihinkään. Osittain toki omasta syystä, mutta ei sitä tässä itsesäälissä vellomiselta huomaa. Onneksi unohdus on palkinto, joka löytyy jokaisen vodkapullon pohjalta.

Hyvää juhannusta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti